Tech

Tech

WK voetbal trekt minder kijkers dan voorgaande toernooien

In de eerste fase van het EK 2016 trok België-Italië 3,1 miljoen NPO-kijkers. De openingsmatch van het EK 2016 trok 2,3 miljoen mensen.Het vorige wereldkampioenschap in 2014 kende een gemiddelde van 2,9 miljoen kijkers per wedstrijd. Naar de openingswedstrijd in Rusland tussen het gastland en Saoedi-Arabië keken (buiten primetime, op […]

Tech

De Luizenmoeder wint Nipkowschijf

De jury: „De Luizenmoeder, dat zijn wij. Niemand ontkwam, niemand werd gespaard. De Luizenmoeder is donderdag in Amsterdam bekroond met de Zilveren Nipkowschijf. Het natuurprogramma viert zondag zijn veertigjarig jubileum. Volgens sommige juryleden gaf juist het ambigue karakter kracht aan de serie.De Luizenmoeder keert in 2019 terug voor een tweede […]

Tech

Maak een avond vrij voor de beste tv van het jaar

„Ontwikkelingen” klonk het mysterieus. Onbedaarlijk grappige scènes De fictieve herhalingsavond kon dan worden afgesloten met een Luizenmoedermarathon, om nog maar weer eens te ontdekken dat die serie – ondanks alle pogingen tot fenomenologie – vooral een verzameling onbedaarlijk grappige scènes is. Lees ook: De Luizenmoeder wint Nipkowschijf Want wat was […]

Tech

Duitse publieke omroep moet inbinden op internet

Tot nu toe konden Duitse kijkers en luisteraars tot slechts een week uitzendingen terugvinden op internet. In 2015 schreven 53 hoofdredacteuren en uitgevers een brandbrief aan toenmalig staatssecretaris Dekker (Media, VVD). Voor de twijfelgevallen richten uitgevers en omroepen een gezamenlijke arbitragecommissie op. „Boven alles kunnen wij nu gezamenlijke werken om […]

Tech

Bloedzuigen en genezen in sfeervol donker Londen

Game Vampyr Dontnod Entertainment, Focus Home Interactive. Reid besluit te blijven, deels omdat hij het mysterie van zijn eigen vampierschap wil doorgronden, deels omdat de lokale bevolking hem nodig heeft. Dat leek een ambitieuze koersverandering voor de Franse ontwikkelaar Dontnod, die na het falen van vechtspel Remember Me (2013) vooral […]

Tech

Even lachen naar het algoritme

Maar ook in de toekomst is het wenselijk dat een recruiter dat proces blijft controleren.” Unilever gebruikt al slimme software voor het aannemen van trainees. „De bewegingen van hun spieren zijn sterker, ze lachen meer en kijken vaker in de camera.” Sollicitanten die vaak en gefocust in de camera kijken, […]

Tech

VI en de vertrumping van de Nederlandse televisie

Op maandag, woensdag en vrijdag proberen de drie heren zoveel mogelijk mensen tegen de haren in te strijken met een spervuur aan ‘ongezouten meningen’, vaak begeleid door boer- en scheetgeluiden uit een geluidspaneel (ja, echt). Toen ik maandag naar de talkshow VI Oranje blijft thuis zapte, viel ik in een […]

Tech

Een ontluisterende film over het vrouwentekort

Lees ook Journalist Mara Hvistendahl schreef een boek over selectieve abortus, tradities en westerse bevolkingspolitiek Een film waar je boos en ongelukkig van wordt. Elke maandag tipt de mediaredactie boeiende programma’s, series en films. Mensenhandel in dit geval. De oorzaak ligt in Azië, waar ouders liever zonen hebben. die dinsdag […]

Tech

Homo zijn in Gay, Georgia

Aantrekkelijk is het verhaal van homo-emancipatie dat onder het programma ligt. Maar toen ik dit voorjaar een aflevering van de Netflixserie Queer Eye zag, raakte ik gefascineerd. Ook had ik de neiging om weg te kijken als er weer opzichtig aan mijn tranen getrokken werd. Er is wel wat voor […]

Tech

Honderden miljoenen om een ster aan je te binden

Bovendien hééft Apple nog helemaal geen videoplatform. Als Netflix de Obama’s koopt, dan moet Apple natuurlijk Oprah Winfrey hebben. De laatste weken regent het in de VS megadeals van online videodiensten met grote namen – die honderden miljoenen krijgen zonder dat duidelijk is wat ze precies gaan doen. Zo maakt […]

Tech

Unilever wil actie tegen frauderende influencers

Er is een weelderige online handel in nepvolgers, oftewel bots; programmaatjes die zijn gemaakt om menselijk gedrag na te bootsen. Om welke platforms het gaat, maakte Unilever niet bekend. Unilever, dat vorig jaar 7,7 miljard aan marketing spendeerde, vindt dat sociale media-bedrijven meer moeten doen om echtheid te kunnen garanderen. […]