Gezondheid

In de Novgorod state University heeft een rolstoel-transformator, geschikt om in een smalle deur

Zonder barrières

Om te passen een transformator stoel onder de smalle deur, de ontwikkelaars herhaaldelijk van uiterlijk veranderd. ‘Vaak is de Lift deuren in oude huizen niet laten ga de Lift in een rolstoel. De kosten zullen ongeveer 80 duizend roebels. Dit leidt tot het feit dat mensen met een handicap gewoon niet komen en niet inbegrepen in het leven. bovendien, als in nieuwe gebouwen reeds een nieuwe regel voor de oude behuizing probleem is nog steeds relevant. /TASS/. Hij voegde eraan toe dat de ontwikkeling was geïnteresseerd in de Novgorod verdediging bedrijf VZW “Kvant”, die is klaar om te starten met de productie van dit monster. Vaak mensen met een handicap hebben dezelfde compacte rolstoel voor het huis en de tweede een meer duurzame en duurzaam – voor de straat,” zei Kuzmichev. “Je kunt rijden allebei naar bed, de aanraking van een knop, zonder gereedschap, vouwde de armleuning terug en zijwaarts bewegen. Een pre-productie model is klaar, nu is het product wordt getest en voorbereid voor de certificering en licentie. In zijn advies, de uitvinding van Novgorod ingenieurs helpen van mensen met een beperking reizen. Problemen van een toegankelijke omgeving

Zoals verteld TASS de ingenieur Kirill Kuzmichev, in eerste instantie in vele openbare en residentiële gebouwen werden ontworpen doorgangen met een breedte van 0,6 tot 0,8 m. Er is een standaard maat stoel, en wij beweren niet met hen. Het is van 400 tot 460 mm in de breedte, afhankelijk van het gewicht van de persoon. Dit materiaal is ook gepubliceerd in de sectie “Dobroste” – een gezamenlijke categorie met de alle-russische sociaal project “Live”, bedoeld om mensen die zich in moeilijke situaties. Volgens hem, voor het gebruik van standaard rolstoel vereist een doorgang breedte van ten minste 0,9 m. Dit probleem komt vaak voor in badkamers, liften. Test pre-productie prototype van een rolstoel-transformator

© Sergey Shubin

Het probleem kan aangepakt worden uitgebreid: de afstand tussen de voorste wielen in eerste instantie klein genoeg om te reizen in de smalle deur. Sommige mensen worden gedwongen tot het kopen van hun sport wijzigingen van rolstoelen, licht van gewicht, kleinere afmetingen, maar het is duur. Op donderdag gemeld TASS hoofd van de Afdeling engineering technologie NovSU Dmitry Filippov. Echter, merkte hij op dat de Novgorod stedelijke omgeving steeds agressief, zelfs voor dergelijke innovatieve uitvinding. Terug, integendeel, zijn breed. “De vervoer-transformator, ontwikkeld door de medewerkers van de Novgorod state University, kunt u door te berekenen in smalle doorgangen. Daarnaast is de stoel vouw handgrepen, en weer terug, zonder extra hulpmiddelen,” – zei het Agentschap gesprekspartner. “Veel mensen, wanneer ze horen dat wandelwagen krimpende omvang, denk ik, als een persoon moet hip daling, maar het is zeker niet het geval. Deze afstand is niet genoeg om te rijden met een rolstoel, of er is een risico van letsel aan een hand. Wanneer de gebruiker nodig heeft om te reizen, bijvoorbeeld, in de Lift, hij door te klikken op een speciale hefboom versmalt het breedste gedeelte van de kinderwagen en gemakkelijk overwint de smalle opening. Transformirovalsya op het product van de Novgorod ingenieurs zijn niet alleen de wielen dezelfde functies hebben de armleuningen en de rugleuning. © Christine Abelian/TASS

VELIKI NOVGOROD, 14 juni. Een groep van ingenieurs Novgorod state University (NovSU) heeft zich ontwikkeld van een pre-productie sample van de rolstoel, die wijzigingen in de breedte voor de doorgang van smalle deuropeningen en een moeiteloze opklapbare armleuningen en de rugleuning om te gaan met de kinderwagen in elke richting. De vorm van een trapezium gevormd door het wiel, geeft de voorzitter van de stabiliteit. Terwijl de ingenieurs hadden de taak om het behoud van de stabiliteit en het comfort van transport. We hebben deze alle maten zijn voldaan,” – zei toonaangevende specialist van het team van Victor SC. Het gewicht van het product, volgens de ingenieur, ongeveer 38 kg en geplaatst in de kofferbak van een auto. Blijft, grosso modo, de ontlasting, waardoor u in elke richting verplaatsen”, – uitgelegd TASS de ontwikkelaar.